vineri, 14 octombrie 2016

Putin din celalalt....

Faptul ca nu ne intalnim intamplator in viata, l-am mai discutat. Dar fiecare persoana cu care interactionam la un moment dat lasa o amprenta asupra noastra care in viitorul apropiat sau indepartat ne influenteaza gandirea, actiunile sau chiar personalitatea.
Incepand cu parintii, bunicii, educatoarele si invatatorii si terminand cu oamenii cu care interactionam la rand la carne sau la coada la banca....
Acum 22 de ani intram pentru prima data intr-o sala de volei. Nu ma voia nimeni acolo pentru ca eram mica de statura:)). Dupa 9 ani ieseam din sala plangand....rezistasem 9 ani si ma formasem ca om.
Spui despre un profesor ca era "al dracului". El iti cerea de fapt sa fi prezent si atent!
Acum 10 ani aveam un profesor de transportul poluantilor. Era foarte sever! El nu cerea de fapt decat sa fi prezent si atent!
Acum 20 de ani am cunoscut un baiat in sala de la volei. Cumva, prin intermediul lui, 14 ani mai tarziu mi-am cunoscut sotul si azi formam o familie minunata!
Si mai trist este ca ne suparam pe oameni. Si ne suparam pe nimicuri. Uitam esenta.
Profesorul de Pompe si instalatii de Pompare preda si Energii neconventionale...si n-a vrut sa ma lase sa fac licenta pe pompe si am facut pe biogaz....Il iubesc pentru ca datorita lui am inteles de ce am fost la scoala 5 ani....
Acum 12 ani am cunoscut o fata. Era colega mea de camera. Drumurile noastre s-au despartit dar, dupa 12 ani am vorbit la telefon si ne-am dat seama ca gandim la fel in cresterea copiilor....
Acum 30 de ani am cunoscut niste oameni. Astazi le sunt recunoscatoare si le multumesc pentru prietenia lor si pentru ajutor. Cu unii am fost prietena din copilarie, pentru altii eram doar "aia mica si creata". Azi ma sustin si sunt acolo pentru mine si ei si familiile lor.
Cu unii m-am si inrudit :))
Despre prietena mea cea mai buna v-am mai vorbit. Dar despre familia ei, niciodata. Fata asta are niste parinti simpli dar extraordinar de destepti. Sunt oamenii din casa carora nu am plecat niciodata, dar niciodata fara o lectie invatata! Pentru multe, pentru foarte multe le multumesc si le sunt recunoscatoare.
Cel mai rau este cand evitam oamenii. Dupa ce ne-am cunoscut, am interactionat indelung, am avut relatii sociale solide, la un moment dat ii evitam. In mintea noastra este ca au gresit fata de noi si nu ii putem ierta. In realitate, lucrurile sunt trist de diferite.
Atunci cand cineva iti greseste, dupa un timp, daca ti se ofera sansa sa il revezi, o faci! Si esti mandru de tine ca il poti privi in ochi!
Atunci cand tu gresesti, cand dezamagesti sau iti doresti ca celalalt sa te supraaprecieze si nu o face, nu-l poti privi in ochi si iti e jena sa il intalnesti. In mintea ta s-a format o poveste despre cat de nedreptatit ai fost tu in situatia respectiva si cat rau ti-a cauzat persoana evitata....Ai mai si povestit de cateva ori situatia, asa cum ai fi vrut tu sa fie si ti-ai format un tipar din a prezenta lucrurile distorsionat...sau, in alte situatii, gasesti motive de tipul : "nu mi-a raspuns la telefon 3 zile" sau "nu m-a salutat"....astea nu sunt motive sa eviti un om. In adancul sufletului tau sti ca esti vinovat si te simti rau, dar incerci sa te imbarbatezi cu minciuna pe care ti-ai croit-o....
Daca vreodata, din pacate pentru tine, vei gasi o persoana ca mine pe care sa o eviti si accidental te vei intalni cu "mine", lucrurile nu vor fi distractive. Adica nu-ti voi da concursul sa ma eviti in continuare. Voi cauta sa clarificam subiectul divergentei, oricat de jenent ar fi pentru oricare dintre noi. De ce? Incerc sa invat in fiecare zi sa accept ca am gresit si daca am comis-o vreau sa mi se spuna verde-n fata! Oricat de prost m-as simti!
Oamenii iti dau lectii mici, permanent. Este idependent de vointa noastra cand le aplicam.
De la cineva am invatat sa sar coarda, de la altcieva sa ma ascund la pititea, de la atul cum sa tin tigara in mana, de la cineva am invatat putina franceza, de la cineva am invatat contabilitate si de la altul management, de la cineva am invatat sa imi cresc si sa imi educ fetita si de la altcineva cum sa imi fac unghiile. Fiecare invatatura si deprindere te construiesc, iti determina fiinta. Tu esti suma de caracter si cunostinte. Caracterul ti-l cioplesti singur si/sau ajutat de familie. Cunostintele le dobandesti din jur...d-aia spun : suntem putin din celalat.....


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu