marți, 12 ianuarie 2016

Ce mananca bebe?

Discutia despre ce ii dam copilului sa manance este foarte variata si complexa.
Asa ca prefer sa va spun ce si cum i-am dat eu micutei mele sa pape.
Am inceput diversificarea pe la 5 luni pentru ca este un copil alaptat artificial. Primul aliment nou a fost supa de morcovi urmat de mucilagiu de orez (pe bronsiolita a facut diaree si asta i-au dat de la spital ...)
Acasa ajunse, i-am dat cereale de orez de la nestle in biberonul de seara, cateva zile bune. Mentionez ca nu au ajutat-o sa doarma mai mult fara sa se trezeasca sa manance...
Prima masa adevarata a fost supa de radacinoase. Adica am fiert foarte bine morcov, pastarnac, radacina de patrunjel si un cubulet mic de telina si le-am dat prin blender. Apoi, in biberon cu tetina de groase (eu am taiat o tetina normala) i-am dat sa pape.
Evident ca nu ii place la inceput si cere lapte. Evident ca nu i-am dat completare de lapte. Manca 10-15ml de supa, nu mai voia. Statea linistita 10-15 minute apoi sigur ca i se facea foame. Ii dadeam din nou biberonul cu supa...si tot asa pana manca aprox 120-130 ml.
Chinul meu si al copilului nu vi-l pot descrie, dar partea buna este ca dupa aprox 7-10 zile, Maia s-a prins ca asta e mancarea de pranz si ca nu va primi lapte pana la urmatoarea masa si a inceput sa manance cumintica ce ii dadeam.
Apoi am introdus cartoful, ardeiul gras, dovlecelul fara samburi, toate in supa si la interval de 4 zile unul de celalalt, cand copilul era sanatos.
Am adus marul in alimentatie ca sa inlocuiesc si biberonul de la ora 10 si i-am dar mar ras pe razatoarea de sticla...1 mar intreg.
Am introdus branza calcica pe care o faceam in casa... la 1l de lapte care fierbe 10 pastile de calciu lactic. Branza i-am dat-o fie  in fructe, fie in piureul de la pranz. Pe la 6 luni am adus biscuitii cu gluten in fructe si perele, iar seara am incercat cerealele "somn usor" de la nestle, cu rezultat zero.
Pe la 7 luni jumate am introdus iaurtul facut in casa. Scopul era sa ii scot laptele de la ora 17 si sa ii dau altceva.
Asa, la 8 luni manca Maia astfel:
-ora 8 :00 Lapte\
- ora 10:00-10:30 Fructe cu biscuiti
- ora 13:30-14:00 Supa sau piure
- ora 17:00 Iaurt
- ora 20:00 Lapte cu cereale
- peste noapte lapte la cerere, in jur de 3-4 mese a cate 90-100 ml.
Dupa ce am stabilit programul am inceput sa introduc si alte alimente in masa de pranz si anume: conopida, fasolea verde, mazarea, carnita de pui, de vita, ousor (galbenusul pana la 1 an si albusul dupa 1 an), ceapa, usturoiul (fiert in mancare), painea (2-3 bucatele mici pana la 1,5 ani si dupa o feliuta/zi), untul
Citricele si bananele le-am lasat pentru dupa 1 an. Tot atunci am inceput sa ii dau iaurt din comert Numa' Bun de la Napolact, am scos branza calcica si i-am dat Fagaras,  am introdus gemul de casa, mierea, cacao in lapte, paste cu lapte, etc
Mentionez ca, acum, la 1 an si 8 luni, ii dau dimineata la micul dejun lapte din comert cu cacao.....
Voi ce le-ati dat piticilor sa manance?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu