vineri, 26 februarie 2016

Copilul meu este nedreptatit. Cum reactionez?

Din ce in ce mai des aud de la parinti: "I-a pus nota mica pentru ca s-a dus la scoala cu un desen facut de el si nu de mine!" sau" Desi a primit caietul de lucru sapatamana trecuta, adica la doua luni dupa inceperea scolii, in timp ce elevii ceilalti il aveau deja de mai bine de o luna, copilul meu a fost evaluat si notat cu nota mica....." si multe alte exemple!
Sunt parinti care se plang de volumul mare de teme sau de informatii insuficiente pe care le primesc elevii la diferite materii...si totusi nu se intampla nimic...nimemi nu ia pozitie sau atitudine!
Am hotarat sa scriu despre problema asta si sa le transmit profesorilor/invatatorilor  un mesaj.Asa ca...


Draga domnule profesor/invatatator,

Desi inca fiica mea nu a ajuns la scoala, iti transmit cateva semnale de alarma! Copilul meu, in afara de orele pe care le petrece la scoala, are si copilarie! Deci are si viata!
Independent de activitatile scolare, fiica mea trebuie sa se joace, sa faca un sport, sa participe la diverse cercuri educationale si sa se plimbe. Mai are program de masa, de baie, de somn, de uitat la televizor.....
Asa ca, impreuna trebuie sa impartim echitabil timpul dintr-o zi! Asa ca, daca o zi are 24 de ore, sa impartim timpul in 3, adica 8 ore pentru fiecare activitate principala.
Astfel, 8 ore scoala, 8 ore alte activitati, 8 ore somn.
Mai precis. De la ora 8 la ora 16 copilul merge la scoala si face teme. De la ora 16 la ora 23, alte activitati iar de la ora 23 la ora 7 somn. De la 7-8 pregatire pentru scoala, trezire etc.
Asadar, daca elevul sta la scoala de la 8 la 12, de la 12 la 16 are tot timpul sa faca teme si sa invete. Bine, dar cate teme si ce teme ii dai??
Pai hai sa-ti dau niste vesti! Nu toti copiii merg la olimpiade! Drept pentru care nu poti lucra numai din culegere!
Nu toti copiii pot rezolva 20 de probleme NUMAI la matematica in fiecare zi! 4-5 probleme ii mentin la linia de plutire si focusati pe ceea ce au de facut!
RESTUL E TREABA TA, de PROFESOR/INVATATOR!!!!!
Nu vreau sa termine cartea de matematica in primul semestru! Vreau sa lucrezi cu el pe indelete la clasa! Vreau sa vina acasa si sa fi inteles lectia din clasa!!! Nu vreau sa fac eu pedagogie si matematica sa ii pot explica acasa ceea ce tu nu ai avut timp sau chef sa ii explici la scoala!
Nu vreau si nici nu pot sa il invat la fel de bine ca tine! Esti PROFESOR si esti DUMNEZEUL nostru de la scoala!
Asa incat, draga profesore, reanalizeaza programa si programul!
Materiile de tipul: muzica, desen, ed. fizica, lucru manual si/sau dirigentie, sunt materii pe care TREBUIE SA LE FACA LA SCOALA si sa invete!
Adica, la clasele I-IV, orele astea sunt pentru asa ceva si nu pentru matematica, romana, istorie, etc.....INVATATORULE, invata-l sa deseneze, sa coloreze, sa picteze, sa cante, notele muzicale si sa bata masura! Vreau sa stie sa dribleze, sa arunce la cos si la poarta si sa execute elemente simple de gimnastica! Vreau sa faca singur "covorul la razboi" si sa-si faca singur primul fular!
E TREABA TA SA IL INVETI!!!!!
Eu, acasa, nu sunt profesor de muzica, de desen, de sport sau de lucru manual! Nu stiu si nici nu vreau sa ii desenez, pictez, colorez, sa il invat notele muzicale sau sa facem educatia fizica in dormitor!
COPILUL MEU MERGE LA SCOALA CA SA FIE INVATAT!
COPILUL MEU NU ARE DE UNDE SA CUNOASCA ANUMITE LUCRURI!
TU IL INVETI!
Altfel l-as tine acasa si as face ceea ce cred eu ca e interesant.....
Asa ca, domnule profesor/invatator, da-le mai putine teme acasa si lucreaza cu ei mai mult la clasa!
E greu, sunt multi, sunt dificili, nu invata si nu inteleg la fel, dar iarta-ma, nu ti-am ales eu meseria !
Mai mult, adu-ti aminte de cand erai elev....era aceeasi materie....cat te jucai "p-afara"?
Copiii de azi nu stiu sa se joace "pititea", leapsa, tara, tara, vrem ostasi! sau "alergatea"...
De ce? pentru ca in loc sa iasa la joaca au teme de facut!!!! MULTE!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu