vineri, 5 februarie 2016

Viciile mamei si cum influenteaza ele viata copilului

Sunt fumatoare. si-mi doresc tare mult sa spun ca sunt o fosta fumatoare si o actuala fericita nefumatoare. Dar din pacate....inca sunt fumatoare.
Evident ca tigara nu "merge" fara cafea, intalnirile cu proetenii nu merg fara un suc la care merge perfect....fix un pachet de tigari in 3 ore de discutii...trist.
Dar partea cea mai dureroasa e timpul pe care il pierzi fumand in loc sa stai cu fiul sau cu fiica ta si sa faci diverse activitati.
Pai sa facem un calcul simplu: 7 minute/tigara * 20Tigari/zi=140 minute/zi
Adica 2 ore si 20 de minute, in fiecare zi, le petreci fumand. Practic, intr-un an petreci aprox 851 ore fumand, adica, daca dormi  8 ore noaptea, aproximativ 53 zile fumezi. Ohoooo!
Jur ca daca mi-ar zice careva sa citesc 2 luni pe an, fara sa fac nimic altceva, m-as revolta cumplit!
Si totusi, la un alt calcul minimal, dar logic, daca fiica mea are acum 1 an si 10 luni, am pierdut pana acum 3 luni si ceva fumand...timp in care ea a crescut, a invatat, s-a dezvoltat si eu....am fumat o tigara...sau mii de alte tigari...
Si totusi cum sa fac? Timpul nu il mai recuperezi dar trebuie facut ceva sa schimbi lucrul asta. Ce-o sa faci, tu, ca mama, cand vei pleca la serviciu?
Adica, nu doar ca vei avea 5-6 ore zilnic(in cazul fericit) ca sa te joci cu fiul sau cu fiica ta, dar o buna parte din acest timp il vei petrece fumand si ferindu-te sa expui copilul fumului de tigara pe care il scoti prin toate orificiile????
Sunt o mama mizerabila daca mai fumez in continuare stiind toate lucrurile astea.
Hai sa facem o analogie proasta, dar sa avem cum sa ne exersam imaginatia:
Tu si el, el iubitul tau. Primul an de relatie. El lipseste 2 luni. UNDE? Nu stii. Nu raspunde la telefon, nu stii daca si cand mai vine, dar tu il astepti pentru ca il iubesti. Pana si de ziua ta, cand te-ai pregatit si astepti sa va simtiti minunat, el te lasa cu musafirii in casa si pleaca 2 ore si 20 de minute habar n-ai unde....dezamagitor, nu? As putea sa mai spun de noaptea de revelion cand la 00:00 toata lumea se saruta si iubitul tau e plecat 7 minute.....
Cam asa cred ca se simte fii-mea cand eu lipsesc "a o tigara" cum zice ea!
Nu mai iau in calcul aspectul financiar. Ar fi risipa de nervi si timp sa va spun ca eu si sotul meu fumam de 1000 lei pe luna in condiotiile in care avem venituri de aproximativ 2500 lei.... Adica aproape jumate ii fumez. Nu sunt idioata? Ba da!!!
Reamintesc si componenta sociala pentru ca, de ceva ani, fumatul este un obicei antisocial si din ce in ce mai multi oameni sunt nefumatori.
Cate mame nu-si ascund tigarile la locurile de joaca pentru copii si ce te enerveaza pe tine, mama fumatoare, cel mai tare la locul de joaca? Evident, chistoacele de pe jos! Mai comentez????
Ca apropos, legea asta noua a interzicerii fumatului in spatiile publice inchise este minunata! Dar cine sa recunoasca, eu?
Sa nu afle prietenele mele ca spun ca ma bucur ca se interzice fumatul sa rad de mine si cu fundul! Eu, care am sustinut ca nefumatorii pot sa mearga in alta parte daca nu se distreaza in fum si alte baliverne d-astea, ma bucur ca s-a luat o astfel de masura pentru ca sunt constransa sa ma adaptez si am un motiv in plus sa ma las de fumat!
In fine, componenta sanatatii!
Carui fumator ii spui ca fumatul cauzeaza cancer si alte mii de boli si el nu-ti spune:
- Da, dar as putea sa meerg pe strada si sa imi cada un ghiveci in  cap....sau sa dea o masina peste mine pe trecere chiar!
Eu ma regasesc in cuvintele astea! Dar ce te faci cand fumatul tau afecteaza sanatatea copilului tau! Nascut!
Adica, tu nu simti dar duhnesti ca o ghena cand vi in camera copilului dupa  ce ai fumat o tigara! Si copilul simte! si te ia in brate ca te iubeste! Il mai pupi si pe manuta sau pe obraz sau mai stiu eu unde cu buzele care, cu doar 5 minute inainte, pupau un filtru cu 100000 de gudroane si nicotina! Brava, zece!
Si stii ca asta ii dauneaza copilului si ca in loc sa ii treaca o raceala banala in 3 zile ii va trece in 7! Ii fortezi plamanii si toate celelalte organe si nu ar trebui sa te bucuri!
Sunt dezamagita de mine, dar promit sa ma schimb!
Si cu taticii e la fel............................

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu