vineri, 12 februarie 2016

Cum imi educ bebelusul?

Sigur ca ori de cate ori cauti informatii despre activitatile pe care trebuie sa le faci cu bebelusul tau gasesti tot felul de informatii care se pliaza sau nu pe ceea ce poate sa faca puiul tau in acel moment.
De exemplu, potrivirea formei in gaura respectiva.....fii-mea are 1 an si 10 luni si nu are rabdare sa caute....
Cum am facut eu?
In primul rand, contrar tuturor opiniilor, eu i-am dat acces nerestrictionat la tableta (youtube) si tv (desene animate). Ceea ce pentru Maia a fost un beneficiu major. De ce? Copilul meu la 1 an si 10 luni stie si canta peste 20 de cantecele in engleza, peste 20 in romana, spune cam 7 poezioare corect si complet, recita 2 strofe din Luceafarul si stie Inger, ingerasul meu!
Asa ca am impresia ca nu am gresit cu tableta si cu televizorul.
Stie de asemenea sa numere in romana si in engleza pana la 10, culori si forme in engleza, stie cum fac toate animalele domestice si salbatice si face asocieri de cuvinte din romana in engleza...de ex:monkey este maimuta....
Stie verbul "to be" la indicativ prezent si incepem sa invatam "to have"....e? Cum e?
Alfabetul in limba engleza, asa cum ati vazut in postarile mele anterioare de pe facebook il stapaneste bine si multe altele....
Desigur ca, in afara de tableta si televizor avem si alte activitati: colorat - si cu stanga si cu dreapta, jucat cu diverse cuburi, papusi, jucarii de plus...
Invatam sa facem conversatie cu jucariile, le ducem la doctor, le luam temperatura, le dam medicamente si le punem la culcare...sigur ca le cantam si "nani nani puisor".
Saluta, in general, spune buna ziua sau sarut mana (bine, atunci cand ii spun eu sa zica), stie ca o cheama Maia si ca are un an...."unu jumate":))
De asemenea, cand ma aude pe mine ca urez cuiva "o zi buna!" repeta si ea,  cu o expresivitate socanta!
Se sterge singura la gurita dupa ce mananca.
Recunoaste obiecte sau animale dupa imagini date. Stie partile corpului in romana si acum lucram la partile corpului in engleza.
Daca ii cer sa imi aduca un obiect, stie exact ce ii cer si imi aduce. Stie cateva legume si fructe in romana.
Conversez cu ea exact ca si cu un om mare. Nu plange decat atunci cand se loveste rau.
Stie cum o cheama pe mami, pe tati, mamaia si tataia (ambele perechi), matusa, unchiul, recunoaste persoane dupa fotografii  si spune cum ii cheama.....
In schimb:
Nu mananca singura pentru ca nu i-am dat voie pana acum si nu mananca bucati mari (ca alti copii pe care ii vad cu bucata de carne in mana) pentru ca se ineaca. E lenesa si nu prea mesteca...
Nu ii place sa fie pupata.
Nu are rabdare sa faca un castel din cuburi sau sa puna 3 cuburi unul peste altul. Evident, nu coloreaza in contur si nu deseneaza forme.
Nu face inca la oala, decat daca este asezata pe oala, adica, nu cere!
Inca mananca lapte noaptea.
Noaptea mai avem accidente ude, pentru ca scutecele nu sunt "sac fara fund" si ma trezeste si imi spune "mami, esti uda":))
Are nevoie de atentie! Nu a fost lasata singura niciodata, nici 5 minute si simte in permanenta nevoia sa fie cineva cu ea si sa se joace.
Inca nu iti da obiectul de culoare ceruta, Adica daca ii spui sa iti de creionul verde, nu primesti mereu ceea ce vrei. Daca vrei roz....mai degraba ceri pink si obtii ceva:)).
Mai lucram, dar cred eu ca pentru un copil prematur e foarte bine! O fi prematur sau precoce?:))




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu